2012-10-08 | 19:41:00 | Tankar

Objektivfunderingar

Okej, jag har tittat runt lite mer på vilket objektiv jag ska köpa och hittade ett teleobjektiv; Canon EF-S 55-250mm f/4-5,6 IS ll. Det andra objektivet var Canon EF-S 60mm f/2,8 USM Macro. Och nu vet jag inte vilken jag ska ha..

Vad jag har fattat det som så kan man fota lite allt möjligt med ett teleobjektiv (både närbilder och landskap) men det kan man väl med ett macro med, eller? Är jag helt ute och cyklar nu?

Det som jag kan tycka är bra med teleobjektivet är att man kan zooma in väldigt mycket, plus att den är billigare, men frågan är ju om det ens är bra att kunna zooma så mycket för att fota närbilder..? Då är det kanske lika bra att köpa ett macro där man inte kan zooma och ha som standard 60mm, som det är på den jag har kollat på, eller kanske hitta något teleobjektiv med inte riktigt så mycket zoom?

Help me, please.

Postat av: Anonym

tveksamt men tack! Jag har också där :) see ya maybe

2012-10-08 @ 20:05:21
Postat av: Linda

men hemskt hurtigt av dig att träna på morgonen! ;)

2012-10-08 @ 20:06:18
URL: http://lindajiretorn.blogg.se
Postat av: Louisa

Om det är macro bilder du är ute efter att kunna fota så borde du ju köpa macro objektivet. googlade objektivets namn och fick upp bilder som inte är macro bilder, tagna med det objektivet, så det borde ju funka bra ändå. :)

2012-10-08 @ 21:25:32
URL: http://louisamelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: