2015-02-06 | 12:18:09 | Vardag

2014

När år 2014 började gick jag sista året på gymnasiet. 
Jag gick, som ni kanske redan vet, estet dans där vi under det tredje året dansade sex gånger i veckan. Vi hade många gästdanslärare, vi jobbade med flera olika projekt som dansfilm, musikal och Dans i vardagen. Vi jobbade också mycket med vår dansföreställning som skulle visas upp i slutet av maj. Jag kan ju säga att det var den roligaste och bästa föreställningen som jag varit med på under de tre gymnasieåren! Vi treor fick också koreografera våra egna solon som då skulle vara en del av dansföreställningen. Så kul!
 
 
Sen så kom juni månad och jag var med om två helt fantastiskt bra dagar, min student och balen! (bjuder på lite mobilbilder)
 
 
Jag funderade jättemycket på vad jag ville göra till hösten, men kunde inte komma på vad jag ville utbilda mig till eller något sådant. Men det löste sig! Jag fick ett jobberbjudande som danslärare på Gislaveds dansstudio där jag själv dansade på fritiden och min danslärare som jag hade i skolan blev nu min kollega.
 
Jag har fortfarande en tjänst där på 40% och till vår, rättare sagt i april v.16, kommer Dansstudions föreställning visas upp där jag har fått vara med och koreografera fyra av numren själv! Hur häftigt är inte det?! 
 
Under hösten var jag också visstidsanställd på GARO och lyckades ha jobb där fram till december, alltså jobbade jag sammanlagt 105% under höstterminen. Tyvärr fick jag inte förlängt till januari 2015, så nu har jag bara jobbat 40%. Har dock en chans att bli timanställd via Vikariebanken snart, så det löser sig förhoppningsvis med jobb denna terminen med! 
 
Detta var en väldigt snabb årsresumé kan man väl säga. Jag är så tacksam över mitt 2014 och har haft så kul! Och självklart är jag väldigt glad över att det löste sig med jobb under hösten då jag inte hade någon lust att bara gå hemma och inte göra någonting hela dagarna. Dessutom är det ju ganska schysst att tjäna lite pengar!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: