2015-03-02 | 13:00:23 | Vardag

Ett par guldiga hotpants

Tänk att vi redan är inne i mars månad.. Vad snabbt två månader går egentligen. Man märker mer och mer ute att det börjar bli vår då det har blivit liite varmare och det inte finns någon snö kvar. Jag kan ju säga att jag är ganska trött på kylan nu och att jag verkligen ser fram emot att det blir varmare och varmare! Jag vill att det ska komma upp lite fina vårblommor och knoppar på träden så att jag kan gå ut och fånga allt det fina på bild, känner att jag inte har fotat så mycket som jag velat under februari. Februari är o andra sidan en svår månad när det gäller naturfotografering, det mesta är ganska "dött", så jag skyller på det! 
 
Igår påbörjade jag ett litet syprojekt! Det ska bli ett par guldfäragde hotpants till föreställningen som jag behöver få klart till imorgon.. Det är mycket svårare än jag trodde att sy ett par byxor, det är så himla svårt att få alla mått rätt. Jag hade dessutom inget färdigt mönster att gå efter så fick försöka göra ett eget. Jag fortsatte på det i förmiddags och fick i alla fall ihop det till ett par byxor, men att de är alldeles för stora är en annan sak. Jag och min kära mor ska försöka fixa detta ikväll! 
 
Jag är ledig från förskolejobb idag, vilket känns väldigt behövligt efter den sjukt roliga och grymma helgen! Vi hade ju en konsert tillsammans med grymma Samuel Ljungblahd i lördags som blev riktigt bra och rolig, men man var ju ganska trött efteråt, haha! 
 
Nu ska jag ta och äta lunch och senare i eftermiddag är det dags att påbörja ännu en ny och rolig dansvecka! 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: